Przypominamy, że od 14 czerwca 2024 r. dotacja z programu „Czyste Powietrze” na pompę ciepła, kocioł zgazowujący drewno lub kocioł na pellet może być udzielona tylko wtedy, gdy urządzenie wpisane jest na listę zielonych urządzeń i materiałów (lista ZUM). Lista ZUM dostępna jest pod linkiem: https://lista-zum.ios.edu.pl/.
Od 14 czerwca wymagany także audyt energetyczny przy montażu pomp ciepła, który stwierdzi zasadność montażu tego urządzenia w danym budynku lub lokalu
Aktualnie obowiązujący formularz wniosku wraz z załącznikami dostępny jest:
- W serwisie „gov.pl” lub
- W systemie Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD) po utworzeniu konta i zalogowaniu się na stronie internetowej pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/
Uwaga! Wniosek w postaci papierowej z oznaczeniem „wydruk roboczy” jest pozostawiany bez rozpatrzenia.
Formy dofinansowania
- dotacja
- dotacja z prefinansowaniem
- dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego
Wartości progów dochodowych kwalifikujących do uzyskania dofinansowania w ramach wszystkich części Programu.
- W Części 1) Programu – do 135 000 zł,
- W Części 2) Programu – do 1 894 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- W Części 3) Programu – do 1 090 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym oraz 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Dofinansowanie w formie dotacji z prefinansowaniem może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 2 i Części 3 Programu.
Dofinansowanie w formie dotacji na częściową spłatę kapitału kredytu może zostać udzielone Beneficjentom wyłącznie w ramach Części 1 i Części 2 Programu.
Uwaga: Przedsięwzięcia realizowane w ramach Programu nie dotyczą budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych.
Złożenie wniosku o płatność możliwe jest dopiero po potwierdzeniu zawarcia umowy i uzyskaniu jej numeru.
Formularz wniosku o płatność jest dostępny online w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie (dalej: GWD https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
Sposoby podpisywania i składania wniosku o płatność:
Forma złożenia
|
Sposób złożenia
|
Rodzaj podpisu
|
elektroniczna
|
Wypełniony wniosek w GWD z dołączonymi załącznikami w formie elektronicznej (skany lub dokumenty elektronicznie), podpisany elektronicznie przez Beneficjenta lub pełnomocnika, należy przesłać za pośrednictwem GWD do właściwego wfośigw.
|
Elektroniczny (kwalifikowany lub profil zaufany)
|
papierowa
|
Wypełniony wniosek w GWD należy przesłać za pośrednictwem GWD do właściwego wfośigw, a następnie wydrukować i opatrzyć własnoręcznym podpisem Beneficjenta lub pełnomocnika. Tak przygotowany wniosek wraz z załącznikami w formie papierowej należy złożyć do właściwego wfośigw.
|
własnoręczny
|
Informacje w sprawie programu:
tel. 56 62 12 370
tel. 56 62 12 371